19 Mayıs 2008 Pazartesi

AMERIKADA BENI SASIRTANLAR -1



Amerikada esim gecen yil yalniz 6 ay kalmisti, gorduklerinden detayli bir sekilde bahsetmemisti, sadece seninde gormeni istiyorum diyordu, iyiki oyle yapmis, kendim gorup tanimam daha guzel oldu, gercektende bazi seyleri gorup yasamak lazim anlatmakla olmuyor. burda guzel seyler gordugumde icimde bir burukluk oluyor ; neden benim ulkemin insani bu guzelliklerden mahrum diye, cunku benim ulkemin potansiyeli daha cok , niye benim ulkemin insani hep stresli hep gergin burdaki insanlar mutlu, huzurlu sakin, stressiz, bakimli... insan bunlarin kendi ulkesinde de olmasini istiyor, hakli olarak, teknolojik olarak yakalamisiz ama egitimde, hosgorude o kadar geriyiz ki ... burada gorduklerimi dilim dondugunce , altarnatif hayat sekillerini gorup fikir sahibi olmamiz acisindan zaman icinde yazmaya calisacagim, umarim faydali olur.


Burda hosuma giden guzelliklerden bahsetmeye burdaki turk arkadaslarla baslayacagim( bu kadarda milliyetcilik olsun dimi :))) ) esim yalniz geldiginde ben anila 5 aylik hamileydim. ortami bilmedigimizden, ben turkiyede kaldim, anil babasi cok uzaklardayken dunyaya geldi ,2 aylikken babamiz dondu. buraya geldigimde gordum ki; columbusta turk cok ve gercekten cok samimi bir ortam var, burda kendinizi yalniz hissetmiyorsunuz, size her konuda yardimci oluyorlar, ev tutup yerlesene kadarda evlerinde misafir ediyorlar, harika bir dayanisma var, hepsine burdan cok tesekkur ediyorum. iyiki buralara gelip onlari tanidim. ayrica ev sahibimde turk;Halide ablamada burdan sevgilerimi gonderiyorum, harika bir insan gercekten.. eee artik saadete
geleyim demi :))
burda dogum yapan arkadaslarin eger turkiyeden ailelerinden kimse gelemiyorsa herkes sirayla yemek yapiyor, en az 15 gun yemek sikintisi olmadan bebisiyle rahatca ilgileniyor, bugunlerde de bir arkadasimiz dogum yapti, nasipse bende bu hos gelenege katilacagim. boyle guzel bir davranisi baslatan ve surduren arkadaslarimiza cok tesekkur ediyorum. arkadaslarimizin sergiledigi hosuma giden guzel bir davranista, buraya yeni gelen arkadaslara , herkes elinde fazla olan kullanmadigi esyalarindan karsidakinin isine yarayanlari vermesi, eger cocugu suan buyumus kullanmadigi mama masasi, oto koltugu(bebekler ve cocuklar bu koltuk olmadan seyahat edemiyolar, oyuzden gerekli bir arac ), salincagi vs bunlari o an ihtiyaci olana odunc veriyor kendisinin yeni bir bebegi olana kadar.. burda sayamayacagim guzel davranislari icin columbus turk hanimlarina 10 uzerinden 10 veriyorum :)), umarim bunlar gelenek olur hep surer gider.. daha iyi paylasimlarda gorusmek uzere sevgiyle kalin...
not: yazimi yeniden guncelledim...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ta çok uzaklara kocaman sevgilerrr
sen paylaş çok güzel oluyor oralara gitmek istersek fikrimiz olur hemde
sevgilerr

zarpandit dedi ki...

uzakta türk olmak çok zor olmalı manevi duygusal açıdan..ve eminim ordaki dostlukları daha köklü ve daha içtendir:)