13 Mayıs 2008 Salı

ASOTLU AYRAN CORBASI



Corbayi PDCS, YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ 1 icin yayinliyorum, etkinlige ev sahipligini sevgili aysegul yapiyor, kolay gelsin diyorum. yazmak istediklerim birikti ama nasilsa bu hafta elim bir turlu klavyeye gitmedi. gecen hafta ust uste 4 gun boyunca misafir agirlayinca, sanirim bu hafta uzerime rehavet coktu. haftasonu burdan ayrilan arkadasimizin veda partisi vardi cok guzel gecti, geceyi organize eden arkadaslar hepimize minik bir anneler gunu hediyesi de hazirlamislardi, bu hos supriz icin sevgili gulenaya da burdan cok tesekkur ediyorum, bu anneler gununde oglum ve esimde supriz hazirlamislardi(tabi oglumun hediyeyi agzindan kacirinca hediyemi kendim begendim:)) yinede cok guzeldi dusunmeleri, son olarakta cok guzel bir haber aldim, guzelliklerle dolu bir anneler gunuydu, ama rehavet hala ustumde :(( umarim biran once atarim. corbalar etkinligine erzurum yoresine ait bir corbayla katilmak istedim, tarif zarifeden. corbaya farkli tadini veren asotu, denemenizi oneririm ..
MALZEMELER
-1 kase bugday
-1 kase yogurt
-1yumurta -200 gr kiyma
-bir tutam asotu
-nane,biber
YAPILISI
1 kase bugayı haslayip, suyunu suzuyoruz ,uzerıne yenıden sıcak su koyuyoruz. 1 kase yogurdun ustune 1 yumurta kırip cirpiyoruz, bu yogurtlu karısımı tencerede kaynayan suyun ustune dokuyoruz. dıger tarafta kıymadan kucuk kofteler yapip, yogurtlu karısım kaynayinca koftelerı dokuyoruz. kofte pisene kadar kaynatiyoruz. tencerenin altini kapatmadan ustune 1 tutam asotu, nane bıber ekliyoruz. sevis ederken kup dogranmis soganları kavurup ustune dokuyoruz
AFIYET OLSUN

2 yorum:

Mebrule dedi ki...

Selam canim,

Corbanin tarifini aldim bile, deniycem birgun. Esim Urfali ve yogurtlu bugdayli corbalari var bildigim ama bu daha farkli bir corba..

Ellerine saglik, sevgiler...

zarpandit dedi ki...

aaa cok değişik geldi bna :)
yeni keşfettim blogunuzu ama bu çorbayı deneyeceğim emin olun lezzetli duruyor:)