24 Eylül 2008 Çarşamba

FIRINDA KIYMALI , YUMURTALI ISPANAK


Bu tarifi erzurumlu arkadaslardan ogrenmistim, gayet guzel bir lezzet ortaya cikiyor, ispanagi sevmeyen cocuklar icin birde boyle deneyin derim..
MALZEMELER
-bir bag ispanak
-yarim kilo kiyma (300 gr da olabilir)
-sogan
-karabiber, pulbiber, tuz
-yumurta
YAPILISI
ispanaklari mumkun olan en ince sekilde dogradim, yikayip suyunu suzdukten sonra buyukce bir tavaya bir miktar siviyagi aldim, uzerine kiymayi ve soganlari alip kavurdum, baharatlari ve en son salcayi ekleyip bir sure daha kavurdum, sonra ispanaklari azar azar kiymayla karistirmaya basladim, hepsini birden koymaya calisirsak, tava almayacak ve karistirma islemide sorun olacaktir.. ispanagin tamamini kiymayla yedirdikten sonra ispanaklarin suyunu verip hafif cekmesini bekledim, daha sonra uzerine cikacak kadar sicak su ekleyip, pismeye biraktim, ispanaklari arada kontrol ederek gerekirse sicak su ilavesi yaparak pisirdim.(pisince suyunun kalmamasi gerekiyor) tavadaki karisimi firin tepsisine yaydim, istenirse iki yumurta bir kasede cirpilarak firca yardimiyla tum yuzeye surulur yada kisi sayisi kadar yumurta tek tek kirilarak firina verilir. ben kisi sayisina gore yumurta kirdim ve yumurtalar pisince yemegimizi firindan cikardim..
AFIYET OLSUN

6 yorum:

Halenze dedi ki...

daha yeni pişirdim bundan:) ben aşağıdakine göz diktim ellerine sağlık hayatım. devamını diliyorum :)))

Adsız dedi ki...

bol karabiber ile ne güzel olur çok severimm

ellerine sağlık
sevgilerr

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Ispanağın her türlüsünü severim valla, ellerine sağlık. Böyleside çok lezzetli görünüyor.

bir demet feslegen dedi ki...

En sevdiğim yemektir..
Canım arkadaşlık ödülleri yazımı okuyabilirmisin, sen de varsın :)
Sevgiler

LaMa dedi ki...

bir odul de benden ;)

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm bayılırım bu yemeğe ellerine sağlık canım