22 Eylül 2008 Pazartesi

KETCAP VE MAYONEZ SOSLU TAVUK


Universitede okurken en lezzetli tavuk doneri bizim kantin yapardi. ekmek arasi tavuk doner, uzerine salata ve ketcap mayonez... harika bir kombinasyon olurdu.. ama o gunler cok geride kaldi.. simdilerde ev usulu birseyler yapmaya calisiyorum. tavugu hasladiktan sonra eger ekmek arasi yapacaksam, taneleyip az yagda soteliyorum, daha sonra ekmek arasi yapip salata ve ketcep mayonez ikilisiyle bulusturuyorum, eger pilavla servis yapacaksam asagidaki tarifi uyguluyorum.
MALZEMELER
-1 butun tavuk (tavugun sevdiginiz herhangi bir kismida olabilir)
-4-5 carliston biber
-2 orta boy domates
-karabiber,tuz
-ketcap, mayonez
YAPILISI
tavuklari derisinden ayirdim (deri sevenler kullanabilir, sagliksiz oldugu icin tercih etmiyorum) parcalara ayirip bir tencerede fazla su doldurmadan, tuz ekleyip kisik ateste hasladim(duduklude kullanilabilir ama bu sekli daha lezzetli oluyor). ilk sicagi ciktiktan sonra taneledim. biberleri ince dograyip az yagda soteledim ve tavuklari ekledim, bir sure beraber sotelemeye devam ettim, domateslerin kabuklarini soyup , kup dogradim tavuklarin uzerine ekledim. kisik ateste bir sure pisirdim, altini kapatmadan once bir miktar (istege bagli, ilk denemede az kullanilmasini oneririm) ketcap ekleyip karistirdim, altini kapatip az miktarda mayonez ekleyip, karistirdim, sevis yaparken bir kaseye once tavuktan koydum, uzerine de pilav ekleyip, tabaga ters cevirdim..
AFIYET OLSUN

4 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bu tabağı alıyorum cnm çok güzel görünüyor ellerine sağlık
iyi haftalar
sevgiler

Serpil dedi ki...

ellerine sğalık canım oruçlu oruçlu çok iştah acıcı görünüyor. Sevgilerimle...

LaMa dedi ki...

Demek kiziniz olacak, cok sevindim! Esinin ailedeki baan nufusu biraz artsin ama dimi :)

bahar dedi ki...

tavuk, favorimiz bizim evinde. elinize sağlık