14 Eylül 2008 Pazar

MUHALLEBILI KADAYIF (YALANCI KUNEFE)


Kadayif oncelikle erzurumlularin ramazan sofralarinda olmazsa olmazlarindan biri, tabi kadayif dolmasi seklinde olmasi ozellikle tercih edilir :)) muhallebili kadayif kolay yapimi ve kunefeyi andiran tadi ile benim favorilerim arasindadir. oktay ustanin sevdigim tariflerinden biridir. yaptiginiz zaman, misairleriniz kunefe guzel olmus dediklerinde, yuzunuze tatli bir gulumseme yayilacak.. puf noktasi ince ve iyi kizarmis olmasi, serbetide yeterli gelince tam bir kunefe oluyor gercekten ... iste tarif..
MALZEMELER
-yarim kilo kadayif
-125 gr tereyagi + 125 gr margarin
Muhallebisi icin,
-1 litre sut
-5 yemek kasigi pirinc unu
-2 yemek kasigi seker
Serbeti icin,
-5 su bardagi seker
-5 su bardagi su
- bir kac damla limon
YAPILISI
genellikle yaptigim zaman yarim kilo kadayifi degilde orta boy borcam icin yeterli miktari tercih ederim. diger malzmeleri de o oranda azaltarak kullanirim. bu sekilde daha iyi sonuc almisimdir :)) ilk defa deneyecek olanlara onerilir.. ilk once serbetini ve butun malzemeleri karistirarak muhallebisini pisirip sogumaya biraktim. yarim kilo kadayif icin dikdortgen firin tepsisini kullandim. tereyagi ve margarini erittim, bir kapta tel kadayifla , kadayifin tellerini acarak karistirdim, ikiye ayirdim ve tepsiye bastirarak(bunun icin bir tabak kullana bilirsiniz) yaydim.uzerine muhallebiyi ince bir sekilde doktum. ve kalan kadayifi uzerine serdim, muhalebiler disariya cikmayacak sekilde hafif bastirdim. 200 derecede iyice kizarttim. firindan cikinca ilik serbeti doktum.yumusak olmasini istiyorsaniz uzerini kapatarak bunu saglayabilirsiniz. istenirse dovulmus findik yada tarcinla servis edilebilir..
Afiyet olsun, hayirli iftarlar

3 yorum:

neseersoy dedi ki...

selam,
ellerine sağlık.
sevgilerimle

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

merhaba:)..muhallebili kadayıfı çok severim..ellerinize sağlık nefis olmuş..

hayırlı ramazanlar.

elma şekeri dedi ki...

gercekten nefis bir görüntüsü var eminim lezzetide öyledir ellerinize saglik.
Sevgilerimle.....