5 Nisan 2008 Cumartesi

CILLI PRENSES( Hashasli)



misafirlerime sikca yaptigim; kiviyi andiran keki, guzel tadi ve cok kolay yapilisiyla mutfagimda uzun zamandir yeri olan bir tatli. ilk teyzemde yemistim ve tarifini ondan almistim. tesekkurler teyzecim. mutfagimda kalan son hashasida gelirken getirmistim. resmini burda arkadaslara yaptiginda cektim(ne olur ne olmaz belki bu aralar web sayfam olur diye:))) ) buradaki tepsi kucuk geldi o yuzden kekim biraz kalin oldu. normalde bunun yarisi kalinlikta yeterli.
MALZEMELER
-3 yumurta
-1 su bardagi seker
-1.5 su bardagi yogurt
-1 su bardagi irmik
-1 su bardagina yakin yag
-yarim su bardagi tane hashas
-1 tatli kasigi karbonat
-1 vanilya
-2 su bardagi un
-uzerine 1 paket kremsanti (1 caybardagi sutle hazirlanmis)

YAPILISI; yumurtalari bir kapta sekerle birlikte mikser kullanarak cirp ve diger malzemeleri sirayla ekleyerek bir kasik (tahta kasik onerilir) yardimiyla karistir. kek kivaminda olacak . un bu durum gozetilerek eklenecek. 175 derecede (375 fahrenhayt) pisir.

**firindan ciktiktan sonra 1 su bardagi seker ve 1.5 su bardagi su ile soguk sebet yapip uzerine dok
**soguduktan sonra kremsantiyi sur. buzdolabinda beklettikten sonra servis yaparken uzerine hashas serp .
Afiyet olsun

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben bu tarıfı ılk kez dun denedım tane hashas yoktu ama toz hashasla denedım hıcte fena olmadı.denemeye deger.zarıfe