30 Nisan 2008 Çarşamba

KEREVIZ SAPIYLA PATATES YEMEGI

Bulundugum yerin mutfagini tanimak, o yoreye ozel tadlari tadmak bana her zaman cazip gelmistir.Amerikada bu istegimi gerceklestirmek o kadarda kolay olmuyor. concersation partnirlarimiz sayesinde birseyler ogrenmeye calisiyorum(bir hafta onlar geliyor diger hafta biz gidiyoruz)aslinda hep biz gitsek daha hizli birseyler ogrenecegimde, bu biraz fazla bencilce olurdu herhalde :)). yinede bu sure zarfinda yeterince farkli tadlar tadacagimi umut ediyorum.
markette sebze alirken celery(kereviz sapi) ye gozum takildi. belki guzel bir sonuc cikar dusuncesiyle aliverdim. sozlukten celerynin anlamina bakinca kereviz sapi oldugunu gordum. Turkiyedeyken hic denememistim. nasil bir tadla karsilasacagimi bilmedigimden paketin yarinisini karisik sebze yemegi seklinde pisirdim.bekledigimden cok cok guzel bir tad ortaya cikti. sofram bir sebze daha kazanmis oldu. denemeye deger.
MALZEMELER
-yarim sap celery
-3-4 patates
-1 tane havuc
-1 cay bardagi bezelye
-1 cay bardagi misir
-1 kucuk kurusogan
-tavuk eti
-arzu edilirse karabiber ve limon
YAPILISI
soganlari ve tavuk etini dograyip yagda kavurdum, bu isleme burdaki patatesler cok cabuk pistigi icin dogranmis kereviz sapini ve havucu ekledim.beraber bir sure kavurduktan sonra salcayi ekledim karistirdim ve son olarakta dogranmis patatesi , bezelye ve misiri(dondurulmus misir ve bezelye kullandim) tuzu ekledim, suyunu uzerine 1 parmak cikacak kadar ilave edip pisirdim. istenirse servis yapilirken karabiber ve limon ilave edilebilir
Afiyet olsun

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. çok besleyici bir lezzet olmuş. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

Adsız dedi ki...

merhaba,

bende 3 yıl öncesine kadar kereviz sapıyla tanışmamıştım. Biz genelde kerevizin kök kısmını yeriz. Kıbrıs'ta kökü satılmıyor sapları satılıyor. Çokta güzel geliyor tadı. Salatalara, yemeklere konuluyor. Bu da enfes bir tarif.

ellerinize sağlık
sevgiler.

www.misssgibi.com