28 Nisan 2008 Pazartesi

FESLEGENIN SEYIR DEFTERI

Bahcemde agirlik olarak begendigim tarifleri begeninize sunmak istiyorum, bunun yaninda ,`feslegenin seyir defteri` (amerikada gorup paylasmaya deger bulduklarimi) , `annemin ceyiz sandigi`, `mutlu cocuklar ve mutlu ebeynler` (denedigim, olumlu sonuclarini aldigim tecrubelerimi), `mutfakta kurtarma operasyonlari`(israfi onlemin yollari) bu basliklar altinda yazmak istiyorum. bu blogu kurmamda ki asil amac kendimi gelistirmekti, duzenli bir sekilde birseyler uretmeye kendimi bir noktada mecbur birakmakti. paylasimlarimin bahceme ugrayan dostlarinda isine yaramasi benim icin ayri bir mutluluk vesilesi olacak.



resimleri esimin daha onceki gelisinde cektikleri arasindan sectim.(kendimde en kisa zamanda ins. cekecegim) bana columbus nasil bir yer diye sorduklarinda sanirim cevabim moderin bir koy olurdu. yesilligin icine kurulmus, dogayla ic ice bir yasam.. burada tatil koyunde gibisiniz. genelde sitelerin havuzlari, cocuk parklari, tenis kortlari v.s var. burda evler sehir merkezi haric bir kac katli villa tipli evlerden olusuyor. burada yesili doyaya yasiyorsunuz.


feslegenin sanal bahcesi olurda gercegi olmaz mi demi :) amerikaya gelecegimiz kesinlestikten sonra esime soyle demistim; orda bahcesi olan evlerden kiralasakta ben birseyler yetistirsem, esimde gulumsemisti. gercektende istedim gibi bir ev nasip oldu , simdi bahcemde bir seyler yetistirmenin telasindayim:), nisanin basinda kutulara cicek soganlari dikmistim, yeni yeni filizlenmeye basladilar. gecen haftada domatesle yesil sogan fidelerini diktim, umarim yerlerini severler. burda fideler cok pahali (bir domates fidesi 3 dolar ve en erken 50 gunde urun veriyor) ve bizimde son 3 ayimiz kaldi goz onune alirsam fazla fide almamin pekde akillica olmadigini gordum. belki bahceme hizli yetisen fidelerden dikebilirim ilerleyen gunlerde. diktiklerimde yetisse yeterbenim icin diye dusunuyorum.
bugunluk bu kadar blog dostlari(cocuklarim ancak bu kadarina musade etti;) ) bir daha ki feslegenin seyir defterinde daha iyi bir paylasimda gorusmek uzere...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

ta lisedeyken teyzemlerle izmir e gitmiştik. teyzemin beyi İzmir ödemişli. hatta bozdağlı. o güne dek gördüğüm en güzel yerdi bozdağ. yeşilin en güzeli, havanın en temizi ve en önemlisi de yüzyıllık çınar ağacı. ve onun altında içilen adaçayı.o kısa süreli tatilin anıları benden hiç ayrılmadı.işte bende fesleğeni orda tanıdım. yoksa erzurum da fesleğen görmek ne mümkün. aman yarabbi ilk görüşte onun o mütevazi güzelliğine, kokusuna vurulmuştum. hemen bu güzel şey benim olabilir mi diye sormuştum.artık bir fesleğenim vardı. heralde sahip olduğum en güzel şeydi. ama bir sorun vardı. biz otobüsle seyahat ediyorduk, fesleğen bütün o yolculuklara katlanabilirmiydi. önceleri çok da umursamadım, çünkü ben ona en iyi şekilde bakardım. biraz düşününce erzurum aklıma geldi. fesleğencik alışmıştı egenin o güzel havasına, nemine, yeşiline. severmiydi benim memleketimin havasını. kıyamadım onu vatanından ayırmaya ve biz ayrıldık...o güzel kokulu şey benim hayatıma bir daha hiç misafir olmadı.bir ara eskişehire gittiğimde tohumlarından aldım, küçük bir saksıya ektim hernedense büyümedi.galiba fesleğencik o zaman onu yanıma almadığım için küsmüştü bana.ama ben yine de umutluyum birgün onunla tekrar eski anıları tazeleyeceğiz.Nil.....

Adsız dedi ki...

Canım siten hayırlı olsun ,çok hoş olmuş.börülce salatasını ve meyveli kekini en kısa zamanda yapacağım.Allahım o mini mini fidelerde ne öyle çok şirinler.zamanını en iyi şekilde geçirmen dileğiyle...betül

feslegenbahcesi dedi ki...

iki canim arkadasimin yorumlarinin arka arkaya olmasi guzel bir tevafuk oldu benim icin.nilnur can kurulan dostluklar kolay bozulmaz, bozulsa bu dostluk degil arkadasliktir.seni sayfamda gormek cok guzeldi her zaman beklerim
betul can , bende seni seni merak ediyordum, hatta aradim, sanirim gec kalmisim mesai bitmisti. yorumunu gormek cok hos bir supriz oldu, tesekkeur ederim ,bahceme her zaman beklerim